Thursday, January 9, 2014

Guest Blogger: For The Days When God Doesnt Make Sense By David Adeleke




David Adeleke is a blogger and student who has love for knowledge and inspiration. He uses relatare experiences to inspire his readers and help them lead better lives. To connect with him, simply head over to his blog for his contact details and follow him on twitter as @MrDavidAdeleke or send him a mail at adeleke.i.david@gmail.com.

FOR THE DAYS WHEN GOD DOESN’T MAKE SENSE
Papa was dead. It has been hard for us since then. Mama wasn’t even working then. She had never been able to finish school. Her parents had forced her to marry at the age of 29. She couldn’t even write her Secondary School Leaving certificate exam. Her parents thought all would be well if she’d just get married. Yes, all was well actually. All was well. Up until that day Papa died in that assassination attack on the highway. All was no longer well. We got to know later on that Papa was slaughtered like a chicken. Yet he wasn’t even the target of the assassination. He was merely driving by. The actual target was a politician and we heard he was recovering from his wounds but he may never walk again. But I’d give anything for Papa to be in his place. Anything!
Papa had died. And now, it was Mama’s turn. I cried uncontrollably the day the doctor stepped out to break the news of Mama’s death to us. He only told us Mama bled to death internally. No one, till today, knows or can explain what caused the bleeding. Mama just died like that leaving me with Ebuka. Just the two of us to face the world alone. No relatives. All Papa and Mama’s friends claimed they couldn’t take us in but we were fortunate enough to find a good space under a bridge in the Big City. We lived and hustled from under that bridge. It was our fortress and our home. It had become our identity. Ebuka and I eventually hustled our way to becoming cleaners in a big company. We tried to enjoy and be dedicated to our cleaning jobs. Papa had taught us to always enjoy whatever we find ourselves doing. He taught us that God always had a plan and maybe even a backup plan too. There were times when I questioned God but I was too smart to doubt Him. I learned how to be grateful because I knew there were worse people than Ebuka and I. But still, there were days when God didn’t make any sense. There were times when the events surrounding my life didn’t make any sense.
Nevertheless, I’m grateful for where I am now. I couldn’t have imagined it. Every time I look at my husband and son, I smile and become happy. Every time Ebuka calls me from the Whiteman’s land, I’m full of joy. God is good and He truly always has a plan I have always known this but I want you to know it too.

My name is Nkemjika Okereke and his is the story of my life. 

~~~~~~ ~~~~~~ ~~~~~~ ~~~~~~ ~~~~~~ ~~~~~~

David Adeleke es un estudiante y blogiante quien ama el conocimiento y la inspiración. El relate experiencias para inspirar a sus lectores ayudándoles a liderar una mejor vida. Para contactarlo solo tienes que dirigirte a su blog para la información de contacto, denle "follow"   en Twitter @MrDavidAdeleke o pueden enviarle un email a adeleke.i.david@gmail.com.

PARA LOS DIAS DONDE DIOS NO HACE SENTIDO
Papá estaba muerto. Desde entonces las cosas han sido difíciles para nosotros. Mamá no estaba trabajando para ese entonces Ella ni siquiera pudo terminar la escuela. Fue forzada a casarse por sus padres a la edad de 9 años. Ni siquiera pudo escribir el examen de certificación de escuela secundaria. Sus padres pensaban que todo iba a estar bien, cuando se casara. Si, todo estaba bien. Hasta el momento en que  papá murio asesinado en la autopista. Ya todo no estaba bien. Al cabo de un tiempo aprendimos que papá fue matado como una gallina. Y el nisiquiera era el objetivo del asesinato. El solo transitaba por el lugar. El objetivo era un politico y escuchamos que se estaba recuperando de sus heridas, pero que nunca volveria a caminar. Pero daria lo que fuera para que papá estuviera en su lugar. Lo que fuera! 

Papá ha muerto. Y  ahora, le toca a mamá. Lloré incontroldamente el dia que le doctor salio para darnos la noticia de que mamá habia fallecio. El nos dijo que mamá murió de una hemorragia interna. Nadie, hasta el dia de hoy, sabe o puede explicar la causa de esa hemorragia. Mamá habia muerto dejandome con Ebuka. Nosotras dos solas para enfrentar al mundo. Sin familiares. Las amitades de papá y mamá decian que no podian hacerse cargo de nosotras, fuimos afortunadas al encontrar espacio debajo de un puento en la gran ciudad. Vivimos bajo ese puente. Era nuestro hogar. Ebuka y yo logramos convertirnos en conserjes en una gran compañia. Tratabos de disfrutar y dedicarnos a nuestro trabajo de limpieza. Papá nos habia enseñado a disfrutar todo lo que hicieramos. Nos enseñó que Dios siempre tiene un plan y a lo mejor tiene un plan B tambien. Hubieron momentos en los que cuestionaba a Dio. Pero yo era muy inteligente para dudar en él. Yo aprendi a ser agradecida porque sabia que habian personas qe estaban peor que Ebuka y yo. Pero como quiera, habian dias en donde Dios no hacia sentido. Habian momentos en donde las situaciones que me rodeaban mi vida, no hacian sentido.

Sin embargo, estoy agradecida por donde estoy hoy. No podia imaginarlo. Cada vez que miro a mi hijo y a mi esposo, sonrio y me siento feliz. Cada vez que Ebuka me llama desde la tierra de los hombres blancos, me lleno de gozo. Dios es bueno y de verdad que siempre tiene un pla. Siemore he sabido esto, pero yo quiero que lo sepas tambien.

Mi nombre es Nkemjika Okereke y esta es la historia de mi vida.

~~~~~~ ~~~~~~ ~~~~~~ ~~~~~~ ~~~~~~ ~~~~~~


David Adeleke 
Contact Information / Información de Contacto



Twitter: @MrDavidAdeleke

Email: adeleke.i.david@gmail.com.

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...